Veel bedrijven hebben het momenteel erg zwaar. De economische crisis heeft ervoor gezorgd dat de prijzen zijn gedaald tot op het niveau dat er (bijna geen) winst meer te behalen viel en de vraag naar producten is ook enorm afgenomen, wat ervoor zorgt dat u moet strijden voor elke potentiële koper.

Vroeger kon dit gemakkelijk worden gedaan door middel van product differentiatie: de technologie was nog niet zo ver gevorderd als nu en ook volgden de ontwikkelingen mekaar minder snel op: het kon enkele maanden dan wel niet jaren duren voordat er een grote ontwikkeling plaatsvond. Helaas is die tijd niet meer, en is het tegenwoordig lastig om uzelf te onderscheiden van de concurrentie. Zorgen voor product differentiatie is dus niet meer het gouden antwoord, maar hoe moet het dan wel?

De makkelijkste oplossing voor dit probleem is om de differentiatie niet in de technologie te zoeken, maar om u toe te leggen op een andere manier van differentiëren, bijvoorbeeld door in te haken op actuele trends. Zo kunt u bijvoorbeeld het design van uw product aanpassen, of, indien dit ook niet tot de mogelijkheden behoort, besluiten om alleen de kleur van uw product te wijzigen. Dit is een makkelijke oplossing en bovendien hoeft het helemaal niet veel te kosten: met een continuous inkjet printer hoeft u niets anders te doen dan deze printer aan te sluiten op uw al bestaande productielijn, en u bestelt ze gemakkelijk vanachter uw bureau op kba-metronic.com.

Op deze manier kunt u handig en efficiënt inhaken op trends: zo was zwart en wit kortgeleden nog één van de grootste trends, terwijl momenteel juist de verschillende kleuren, het liefst zo velgekleurd en opvallend mogelijk, tot de grootste trends behoren. Als u dit bovendien goed aanpakt, zorgt het niet alleen voor meer kopers, maar kunt u zelfs uw prijzen verhogen omdat u de enigste bent die een product met dit design aanbied!

http://www.kba-metronic.com/