Kerts idee

Alles over Chip Tuning voor je dieselmotoren

Wanneer mensen denken over het uitvoeren van hun eigen auto-tune-ups, gaan ze meestal zelf een oude motor uit elkaar, samen met een bosje bouten en noten en vervolgens weer samen te zetten om hun auto’s uit te voeren. Hoewel dit niet helemaal verkeerd is, zou het veel beter zijn om het werk aan een professionele tuner te verlaten die weet hoe het veilig moet doen. Als u echter uw eigen automatische tune-up gaat uitvoeren, zijn er een paar dingen die u moet weten voordat u begint met uw project. Dus laten we beginnen met de vraag: Is Chip Tuning Bad voor je auto?

 

Het korte antwoord is echter ja met één voorbehoud. Voordat u een chiptuning doet, zorg er dan voor dat u een goede elektronische besturingseenheid hebt. Met dit apparaat kunt u de verschillende instellingen van de elektronische besturingseenheid controleren en aanpassen. Als u geen goede elektronische besturingseenheid hebt, mag uw tuner een chip wissen, de timing wijzigen of zelfs uw motor ruïneren.

 

Nu u een elektronische besturingseenheid hebt, kunt u uw auto naar een tuningwinkel nemen en hen vragen om het mechanische werk voor u te doen. Ze zullen eerst het olie en ander vuil van de motor verwijderen. Vervolgens zal de monteur uw motor inspecteren en waarschijnlijk de bestaande distributieriem vervangen door een nieuwe. Eenmaal dat is gedaan, wordt de nieuwe riem aangepast en opnieuw geïnstalleerd.

Vervolgens wordt de motor gereinigd en alle chips, scheuren of lassen worden gerepareerd met behulp van de juiste componenten en materialen.

 

Chip Tuning kan je een aantal geweldige krachtwinsten geven, wat is waar mensen echt naar op zoek zijn. Er zijn een aantal manieren om stroomwinsten te bereiken bij het doen van chipafstemming op uw motor. Sommige hiervan omvatten de luchtstroom door de motor, en voegen enkele nieuwe onderdelen toe, het aanpassen van de kleppen, en een verscheidenheid aan andere dingen.

 

Een populaire methode van chiptuning is om de hoeveelheid boost die in de motor wordt geïnjecteerd te vergroten. Op deze manier kan de motor harder werken bij het branden van brandstof. De beste boost-niveaus komen van het installeren van een stroef. Een stroker is een cilinder die is ingesteld om de brandstof in de motor neer te slaan. Veel mensen denken dat deze methode onveilig is omdat er onderdelen zijn die kunnen storven.

Als u echter een goede gids hebt om te volgen, en veilige chipafuningstechnieken beoefenen, moet u het goed doen.

 

Chip-afstemming voor dieselmotoren is een zeer populaire methode bij tuning-enthousiastelingen. Zorg er bij het op wanneer u een goede gids hebt om te volgen, en u zou in staat moeten zijn om uw auto te repareren en het langdurig te laten werken. Met een klein beetje oefening en veel hard werken, kun je op weg zijn naar een krachtige auto die brandstof verbrandt tegen een superhoogtes!

Benieuwd naar de mogelijkheden van chiptuning? Klik hier voor meer informatie

Mercedes Benz A-klasse occasion

In 1997 introduceerde Mercedes Benz de A-klasse, een hatchback binnen het C-segment. Nog steeds is de Mercedes Benz A-klasse te koop al is de auto in de loop der tijd nogal veranderd. Was de Mercedes A-klasse eerst een MVP, nu dus een hatchback. De populariteit van de kleinste Mercedes Benz in het aanbod is onverminderd groot, dat geldt zeker ook voor de Mercedes Benz A-klasse occasion.

Lager en veel langer

Roofgoed, aldus kun je een aangeboden Mercedes Benz A-klasse occasion best noemen. Want zo staat ie te koop en zo is ie weer weg. Zaak dus om snel te handelen mocht je op een occasion stuiten. De Mercedes Benz A-klasse is een bijzondere auto en in niets meer te vergelijken met de auto die in 1997 op de markt kwam. Wie kijkt naar de derde generatie, en van die generatie zul je ook de meeste occasions aantreffen, die ziet dat de derde generatie van de A-klasse van Mercedes Benz achttien centimeter lager en liefst vijftig centimeter langer is. De A-klasse is er in drie benzine en vier dieselmotoren. De auto beschikt standaard over een handgeschakelde zesbak, maar is ook in automaat en met zeven versnellingen verkrijgbaar. Standaard beschikt de A-klasse van Mercedes Benz sinds de derde generatie over een start-stopsysteem. Van EuroNCAP kreeg de auto bovendien vijf sterren als het gaat om de geboden veiligheid.

Maak je geen zorgen over pech onderweg

Veilig dus, terwijl jij je om pech onderweg ook al geen zorgen hoeft te maken. Je kunt tegenwoordig namelijk prima een beroep doen op pechhulp via de RoadGuard, een collectief van honderden automonteurs. Bellen en binnen een half uur is een monteur bij je die je altijd verder kan helpen. Aan hem betaal je ook gewoon voor bewezen diensten. Een abonnement op een pechhulp service is tegenwoordig dus niet meer nodig.